Orsova T.5094

Csongrád-Csanád
Tagszervezetek

tervezett program

1. nap (július 17. hétfő)
    Szegedről kora reggel indulunk, és Bega partján fekvő Temesvárra, a Bánság fővárosba érkezünk.
    Temesvárról a Szörényi-érchegység irányába megyünk, a hegységet Resicabányánál érjük el. A
    vasgyártásról nevezetes városban sétálunk a szabadtéri mozdonymúzeumban. A Bánsági-hegyvidéken át,
    kanyargós úton haladunk tovább Herkulesfürdő felé. A Ménes völgyében megcsodáljuk a világ egyik
    legszebb vízesésének választott varázslatos Bigér vízesést (a vízesés 2021-ben leszakadt, de a szépsége így
    is megvan).
    Ha az idő engedi, és a csoport akarja, kis kitérővel megcsodálhatjuk Ógerlistye határába található,
    napjainkban is működő vízimalmokat.
    Szállás: Herkulesfürdőn, Magic panzió (félpanziós, reggelivel és vacsorával)
    A távolság Temesvárról: kb. 250 km
  2. nap (július 18.)
    Kb. 3 órás hajózás a Duna legszebb szakaszán, a Kis- és a Nagy-Kazán-szorosban. Rövid városnézés
    Orsován, (római katolikus templom, Szent Korona-emléktábla) majd átegyünk Szörényvárra, ahol
    megtekintjük az erődítményt. Visszatérünk Herkulesfürdőre, és városnéző sétát teszünk a monarchiabeli
    hangulatot árasztó fürdővárosban. Egyszerre felemelő (világszínvonal volt 1900-ban) és elszomorító az
    elmúlt évszázad nyoma.
    Szállás: Herkulesfürdőn
    A napi távolság: kb. 95 km
  3. nap (július 19.)
    Herkulesfürdőről elindulunk az Al-Duna irányába, busszal utazunk a csodálatos fekvésű Kazán-szorosban
    egészen Lászlóvárig. Az úton déli végvárak (pl. a Drankó, Trikula) maradványait látjuk. Lászlóvárnál
    motorcsónakokra ülünk, és áthajózunk a vadlovak lakta Osztrovo szigetére. A szigeten található egy
    obeliszkformájú halom, amelyről a legenda úgy tartja, hogy Attila, a hunok fejedelmének a sírja. A
    dombtetőről belátható a Vaskapu bejárata valamint a távolban lévő Galambóc vára. A szerb oldalon
    található erődítményt vízről is megcsodáljuk, mivel a csónakokkal megközelítjük az erődítményt.
    Motorcsónakázás után visszamegyünk Herkulesfürdőre.
    Szállás: Herkulesfürdőn
    Napi távolság: kb. 300 km
  4. nap (július 20.)
    Bőséges reggeli után elindulunk Temesvár irányába, esetleg Lugos megálló után, majd Temesváron közös
    belvárosi sétára megyünk. Városnézés után Csanád érintésével érünk haza Szegedre.